Mario Leo (RESULT Sports): „Comunicarea pentru un club devine din ce în ce mai importantă”
Federaţia Română de Baschet a organizat luna aceasta două sesiuni de dezbateri dedicate conducătorilor şi reprezentanților departamentelor media, comunicare și marketing ai echipelor de seniori.Acestea au fost coordonate de Mario Leo (foto,sus), CEO al companiei germane RESULT Sports.
Mai jos puteţi lectura un interesant interviu cu consultantul Federaţiei române de specialitate, acordat în exclusivitate siteului Argeş Sport.
AS – Ce ne puteți spune despre worshopul organizat în colaborare cu Federația Română de Baschet?
Mario Leo: Președintele Federației Române de Baschet, Carmen Tocală, a luat legătura cu Result Sports și cu mine , deoarece a identificat activitățile digitale și online pentru sportul din România și în special pentru baschet, ce necesită o revizuire, o contribuție nouă și o strategie generală clară. Odată cu impactul pandemiei de Covid19 în sport, transformarea digitală în sport a primit un impuls extraordinar: sportul trebuie să se dezvolte în mod constant și în timpul acestei evoluții necesită o strategie coerentă și consecventă. Acest atelier inițial a fost de a alinia activitățile pentru toți cei implicați și poate fi considerat un început promiţător.
AS – A fost primul de acest gen din România?
Mario Leo: În acest accent specific pe transformarea digitală, absolut DA. Federația Română de Fotbal a avut câteva activități UEFA GROW pentru angajamentul digital și tablourile de bord de date. Dar acest atelier inițial a inclus federația, liga masculină și feminină, toate cluburile ligii și a fost, cu siguranță, în acest format, primul de acest gen! A acoperit toate aspectele pentru strategia digitală, a primit un răspuns pozitiv din partea tuturor participanților – cel mai important prim pas într-o călătorie de evoluție!
AS – Cum credeți că sunt organizate cluburile noastre în ceea ce privește comunicarea și marketingul?
Mario Leo: Fundația pregătită de cluburi şi federația de baschet este absolut pozitivă. Cluburile sunt active în ceea ce privește comunicarea pe platformele de socializare, își mențin site-ul web la zi, oferă streaming de jocuri și sunt prezente în presa scrisă, radio și TV. După cum am spus mai devreme, digitalul este o evoluție constantă și necesită o strategie clară și unică pentru fiecare club, pentru ligi și, în general, pentru federație. Fiecare organizație joacă un rol critic și chiar și în cadrul clubului, fiecare departament va beneficia de o strategie digitală clară.Dar nu fiecare personal al clubului este expert în rețelele sociale sau online și are adesea mai multe roluri în organizație. Accentul atelierului și parteneriatul comun dintre Federația Română de Baschet și RESULT Sports constă în transferul de cunoștințe, îmbunătățirea fiecărui individ, fiecare club, ligile și federația.
AS – Ce anume s-ar putea implementa aici din ceea ce se face pe comunicare în Germania?
Mario Leo: Nu este vorba doar de comunicare – digitalul are un impact asupra tuturor departamentelor, fiecărui personal, inclusiv jucătorii echipelor, așa cum am menționat. Social Media este adesea primul punct de contact al publicului interesat. Cum poate o strategie de comunicare să aducă mai mulți oameni în arene și locații? Cum poate fi dezvoltat publicul de la interes pentru joc, la simpatie pentru joc, la fani și să se implice activ. Ca jucător la o vârstă fragedă, ca spectator când este mai mare. Comunicarea, marketingul, participarea, generarea de noi venituri, conștientizarea mai puternică și implicarea mai activă – acestea sunt subiectele evidente care trebuie implementate rapid și cu o strategie pe termen lung Însă sportul este extrem de necesar în viitor și va putea schimba societățile, în special utilizarea în continuă creștere a jocurilor mobile sau online va avea un impact asupra generației mai tinere pentru a fi mai puțin activă. Antrenorii echipelor de tineret din baschet pot și vor fi activi în relaţia cu grădiniţele și școlile pentru a-i implica pe copii activ în sport. Federația Română de Baschet înțelege pe deplin rolul ei și sunt încântat și bucuros să susțin aceste inițiative!
AS – Cât de importantă este comunicarea pentru un club în raport cu mass-media și suporterii?
Mario Leo: Devine din ce în ce mai importantă ! Cluburile și regiunile mai mici nu au suportul mass-media tot timpul și sunt adesea vizibile doar atunci când au un succes sportiv major sau fac un transfer de amploare de jucător. Mass media oferă articole și știri, care sunt relevante pentru mass-media. Prin urmare, fiecare club, mare sau mic, necesită o prezență în media online și mai ales în social media. După cum am menționat, este adesea primul punct de contact al publicului. Ajungerea în audiență, când sunt atât de multe știri, atât de multe postări apar pe o platformă online sau digitală. Cluburile concurează pe teren, dar în digital familia este baschetul trebuie să acționeze unită, ca familie și să reprezinte sportul în fiecare parte a regiunilor, să fie prezentă pentru familii și publicul interesat. Sunt absolut convins că vom auzi multe știri pozitive pe teren și în afara terenului despre baschetul din România. Aștept cu nerăbdare să ne implicăm activ și să venim des în România!
RESULT Sports este o platformă dedicată marketingului digital sportiv şi are birouri în Germania, Turcia și Africa de Sud. Printre clienţii RESULT Sports se numără UEFA, Federația de Baschet din Turcia, Federația Germană de Fotbal, Federația Austriacă de Fotbal, cluburile de baschet Darussafaka și Mersin, cluburile de fotbal Borussia Dortmund, Juventus Torino, AS Roma şi Celtic Glasgow.